Zaregistrujte se a využívejte náš nový Věrnostní program, díky kterému můžete ušetřit na každém Vašem nákupu. Body do programu můžete získat i vyplněním recenzí, nebo přihlášením se k odběru newsletterů. Více o Věrnostním programu naleznete zde

Rozhovor s Evou a Saidem El Bourkhissi, majiteli značky Moroccan Sense

Řekne-li se Maroko, co se vám vybaví jako první? Mě rozhodně orientální vůně a chutě, ruch tržišť, koření a moře. Ten kdo se ale více zajímá právě o kosmetiku, velmi dobře ví, že Maroko je také domovem arganového oleje, kterému se občas přezdívá “marocké zlato”. Právě Maroko je jeho největším producentem a buďte si jistí, že pokud doma nějaký argon máte, bude právě odtud. 

Není proto náhoda, že příběh značky Moroccan Sense se točí právě kolem arganu z Maroka. Jejich produkty jsou založeny právě na tomto oleji, který je pro svoji univerzálnost v péči o pleť, tělo i vlasy naprosto unikátním a oblíbeným produktem. Přidáte-li k tomu všemu místní dlouholetou tradici v lázeňství, kterou Eva a Said, kteří značku založili, přenáší do svých produktů, dostanete ideální mix, ze kterého vypadne kosmetika, kterou ocení každý vyznavač přírodní cesty.

Co pro vás bylo tím prvním impulsem, kdy jste se rozhodli pro výrobu kosmetiky?

Eva: Od svých 16 let jsem trpěla kožním onemocněním v podobě akné. Proč onemocněním, protože jsem od kortikoidů, přes míchané masti a nejrůznější přípravky doporučované nejen kožními lékaři, ale i dermatology, až po úpravu jídelníčku, vyzkoušela skoro všechny možné varianty. A teprve až seznámení s mým teď už manželem, mě dovedlo k pokladu, který pochází z jeho rodné krajiny – arganový olej. Pleť jsem měla v takovém stavu, že jsem už byla ochotná vyzkoušet úplně vše – a to by se mohlo zdát jako paradox – olej na mastnou pleť? Ano skutečně když mi ho manžel z Maroka přivezl od své rodiny, která vlastní několik stromů Arganie trnité a sama si lisuje ten nejkvalitnější a opravdu 100% arganový olej, neváhala jsem ani minutu a olej začala pravidelně na pleť nanášet každý večer před spaním. Po zhruba třech měsících jsem zaznamenala zlepšení nejen pupínků, které se postupně začaly méně tvořit, dokonce i jizvičky, které mi zůstaly, se začaly uzdravovat. V tu chvíli jsem věděla a uvěřila, že se opravdu jedná o marocké zlato, proč ho místní ženy, ale i muži používají, jejich pleť nemá tak výrazné známky stárnutí i v pozdějším věku.

Jak dlouho zabral proces od první myšlenky k prvnímu reálnímu produktu na trhu?

Said: Proces trval delší dobu, neboť v tom stejném čase jsme vedli restaurační zařízení, které nás zaměstnávalo na více jak 100%. Ani o dovolené, kterou jsme rádi trávili v Maroku, jsme neměli možnost vypnout. A právě v Maroku se zrodila ta myšlenka, ukončit jednu etapu a začít tvořit a budovat něco co nám dává větší smysl a budeme tak moci například s některými kožními onemocněními pomáhat i ostatním lidem, kteří trpí ať už na suchou, problematickou nebo právě matnou pleť, vlastně i pokožku celého těla.

Co je pro vás největší překážkou při uvádění nových výrobků na trh?

Eva: Překážky jsou a budou u každého podnikání, otázkou je, jak se k nim člověk postaví. My je vnímáme jako motivaci, která nás vede k jejich překonávání. 

Na co jste ve firmě pyšní? 

Said: Nejvíce na to, že i přesto, že máme rodinnou firmu, stále dokážeme balancovat mezi rodinným a pracovním životem, že je to opravdu velká a těžká zkouška, nejen pro vztah, ale i budování si určité firemní kultury.

Podle čeho vybíráte a rozhodujete, co budete vyrábět, a jaké novinky uvedete na trh, čím se inspirujete?

Said: Inspirujeme se nejvíce potřebami našich zákazníků, tak vlastně vznikalo a vzniká celé naše portfolio. Nebojíme se nových výzev, takže i když přišla poptávka z hotelového segmentu na výrobu hotelových produktů, neodmítli jsme a nyní pracujeme na pro nás novém konceptu spolupráce s butique hotely, penziony a apartmány, které jsou orientovány na udržitelné hodnoty a rádi pro své klienty nabídnou kvalitní kosmetiku na pokojích.

Co vás motivuje a pohání dopředu?

Said: Je to práce s lidmi, i když být výrobcem, znamená i mnoho administrativních povinností, setkávat se se zákazníky osobně na festival, veletrzích, ale i menších marketech je nesmírně obohacující a pozitivní v tom, že někdy vzniknou tak úžasné spolupráce, které například přejdou i do jiného vztahu než jen pracovního.

Co vnímáte jako trend v kosmetice pro nejbližší léta?

Eva: Trendem současnosti, ale i budoucnosti je zajisté přírodní složení v kosmetice. Už teď je na trhu mnoho značek a firem, které ji nabízejí, otázkou budoucnosti a vůbec i udržitelnosti bude ale v něčem netradičním, čím se značka bude odlišovat. Jakou jinou přidanou hodnotu dokáže určitý přírodní produkt přinést.

Čím byste nalákali zákazníky, aby kupovali produkty vaší značky?

Eva: Určitě bychom rádi zákazníky více vzdělávali v tom, jak poznat kvalitní kosmetické produkty, jak využívat benefity jednotlivých surovin, nejen, že jsou momentálně „módní“, ale že mají efekt dlouhodobý. Začínám se po desetiletém používání arganového oleje setkávat s velkými komplimenty, že moje pleť vypadá opravdu mladě, že mé vlasy i když jsou barvené mají úžasný lesk, jsou hladké a jemné. Manželovi zase velmi pomohl marocký jíl Rhassoul, který začal pravidelně používat na vlasy a pokožku hlavy. Vypadávání vlasů má jistě geneticky předurčeno, ale opět ho můžeme zmírnit, právě například používáním těch správných a prospěšných surovin.

Jakou zásadní novinku chystáte pro rok 2020?

Eva a Said: Vzhledem k tomu, že se začínáme orientovat na hotelovou kosmetiku, rádi bychom představili exkluzivní masážní oleje s marockými ingrediencemi v bio kvalitě.

Jaký je váš nejoblíbenější kosmetický produkt?

Eva: V zimním období to je náš arganový olej s esenciálním olejem z levandule dlouholisté pro navození pocitu relaxace.

Said: Arganový olej se santalovým dřevem a marocké černé mýdlo s eukalyptem při návštěvě sauny. V letních měsících oba ujíždíme na růžové vodě, která dokonale probudí a osvěží i v tom nejvíc suchém teplém počasí.

Jaký sen byste si díky vaší značce chtěl/a splnit?

Eva i Said: Naším snem je být nezávislý, být svobodní, dělat to co nás baví a zároveň být prospěšní vůči našich zákazníkům. 

Máte nějakou oblíbenou surovinu nebo vůni a proč?

Eva i Said: Jednoznačně vůně marocká růže, rozmarýn a pomerančový květ. Každá tato surovina má jiný účinek a je možné je střídat podle toho, jak se zrovna cítíme.

Děkujeme za rpzhovor a přejeme hodně úspěchů v podnikání:-)

100% věcí skladem

Veškeré položky, které najdete v našem e-shopu máme skladem a můžeme tedy obratem posílat.

Zasíláme do 24 hod od objednávky

Všechny objednávky do 16:00 balíme v den objednání a dopravním službám předáváme
následující pracovní den.

Doprava nad 1.200,- zdarma

Využijte dopravu zdarma pro větší objednávku.