Zaregistrujte se a využívejte náš nový Věrnostní program, díky kterému můžete ušetřit na každém Vašem nákupu. Body do programu můžete získat i vyplněním recenzí, nebo přihlášením se k odběru newsletterů. Více o Věrnostním programu naleznete zde

Toužíte získat v létě krásně hebkou bronzovou kůži a zároveň se vyhnout popálení od slunce? Nejdůležitější je prevence! Spálit se můžete, i když je slunce většinu dne za mraky. Naučte se svou kůži chránit. Dozvíte se, kde děláte při slunění nejčastější chyby i jakým mýtům o opalování možná ještě stále věříte. Pusťte se do čtení! 

SPF - velká neznámá?

O této zkratce se nejen hodně mluví, především je často na očích. Setkáte se s ní na obalech opalovacích produktů, často u denní kosmetiky, líčidel, u oblečení i módních doplňků. Co se pod těmito třemi písmeny skrývá a jaké SPF je vhodné právě pro vás?

SPF je zkratkou pro Sun Protection Factor, tedy číslo označující míru ochrany proti slunečnímu záření. Sluneční paprsky vydávají dva hlavní druhy záření, které proklouznou naší atmosférou. Ultrafialové záření A a B, také známé pod zkratkami UVA a UVB.

UVB záření je více agresivní, třebaže se ho k nám dostává přes atmosféru podstatně méně než UVA. Stojí za nepříjemnými popáleninami po pobytu na slunci a je také hlavním činitelem při vzniku rakoviny kůže. Číslo SPF vyjadřuje ochranu právě proti tomuto typu záření – čím vyšší číslo je, tím lepší ochrana.

UVA záření proniká do dermis, tedy hlubší vrstvy kůže, a přičítají se mu především „kosmetické“ vady pokožky. Způsobuje hyperpigmentaci, předčasné stárnutí kůže nebo i vyrážky a alergie. Ochranu proti tomuto typu záření najdete na produktech pod označením UVA PF nebo také PA+, kdy čím víc znamének plus výrobek má, tím větší je ochrana.

Samy jistě tušíte, že bránit se musíte oproti oběma typům záření. Vybírejte opalovací produkty, které mají širokospektrální ochranu a brání tak vaši pokožku proti UVA i UVB záření.

Mýtus o opalování 1#: „S přílišnou ochranou proti slunci nebudu mít dostatek vitamínu D.” Vitamín D je pro tělo velmi důležitý, ale nemusíte mít strach, že by se vám ho při pobytu na slunci kvůli opalovacím přípravkům nedostávalo. Několik studií, například studie British Journal of Dermatology, se shoduje na tom, že ochrana kůže kosmetickými přípravky nezpůsobí deficit vitamínu D a tělo jej při obvyklém venkovním pobytu získá dostatek.

Které číslo je to vaše?

Čím méně melaninu máte - tedy čím přirozeně světlejší je vaše kůže, tím víc si zaslouží ochrany. Melanin v kůži působí jako přírodní ochránce proti UV záření. Lidé se snědou pletí ho mají v kůži větší množství,mohou si tedy dovolit volit produkty s nižším SPF než ostatní, nikdy by jej však ani oni neměli vynechat.

Při volbě ochranných prostředků proti spálení se řiďte nejen odstínem své pleti, ale také předpovídaným UV indexem pro daný den. U nízkých hodnot na UV indexu vám postačí pouze lehký krém s SPF +15. Při středně vysokých hodnotách od 3 do 7 se chraňte přípravky s SPF +30 a nezapomeňte na sluneční brýle i pokrývku hlavy. Při velmi vysokých hodnotách od 8 a výš už je třeba ochrana SPF +50, společně s krytím kůže oblečením a dalšími doplňky. Nejlepší je však ukrýt se ve stínu.

Mýtus o opalování 2#: „Venku je pod mrakem a pojedu autem. Ochranu před sluncem nepotřebuji.” To je nesmysl. Chránit se proti slunečním paprskům musíme všichni, a to po celý rok. I když v létě nabývá slunce obzvláště na intenzitě, sílu má pořád. UVA záření, které stojí za povadlou kůží nebo pigmentovými skvrnkami, prochází nepozorovaně mraky, smogem, sklem aut i okny domů. A to v zimě stejně jako v létě.

 7 důležitých rad pro zdravé opálení

  1. Nezapomeňte, že jsou dva způsoby jak se bránit intenzivnímu slunci. Opalovací produkty jsou jedna možnost, druhá je pomocí oblečení a dalších pokrývek těla.
  2. Opalovací přípravky nevydrží chránit věčně, zvlášť pokud si užíváte vodních radovánek (pozor, i voděodolné produkty se smývají, třebaže pomaleji), utíráte se ručníky, poleháváte na dekách a tak dále. Jana Laušová, profesionální kosmetička vedoucí pražský kosmetický salon Janabella, zdůrazňuje, že aplikaci ochranného produktu je třeba opakovat i několikrát denně. Obvykle se uvádí opětovné ošetření přibližně každé dvě hodiny, nicméně výdrž ochrany záleží na síle přípravku a okolních vlivech.
  3. Přípravky nezapomeňte aplikovat nejméně 15, ideálně však 30 minut před sluněním, aby se stihly vstřebat. Pokud krémy roztíráte na kůži až z pohodlí plážového lehátka, nejste prvních několik desítek minut řádně chráněny a lehce se spálíte. 

Mýtus o opalování #3: Olivový, kokosový, mrkvový ani malinový olej nemají SPF +30 a vyšší. Tato dezinformace vznikla špatným výkladem indického výzkumu, který nijak neprokázal, že by kterýkoliv z těchto olejů sám o sobě měl být dostatečnou ochranou proti slunci. Naopak, dermatologové upozorňují na nebezpečí nepříjemných popálenin, zvláště pak u dětí.

  1. Při aplikaci krémů nebo jiných přípravků nešetřete a snažte se vytvářet celistvou a rovnoměrnou vrstvu. Zajistíte si tak nejlepší ochranu.
  2. Nezapomínejte na rty! Ošetřete je ochranným balzámem s SPF +30 od BodyBe, vyhnete se popraskaným koutkům a vychutnáte si svěží příchuť koktejlu piña colada. Stejně jako na rty nezapomínejte na oční víčka. Zde je kůže velmi tenká a může se lehce spálit. Právě v okolí očí se nejčastěji setkávají lékaři s výskytem rakoviny kůže. Nebojte se sáhnout po kvalitních slunečních brýlích s SPF faktorem.
  3. V době přibližně od 10 hodin dopoledne do dvou hodin odpoledne se vyhýbejte pobytu na přímém slunci. Paprsky jsou v této době nejintenzivnější. 
  4. Používejte ochranné krémy, i když se chcete opálit. Aplikujte na kůži nejdříve ochranný krém s dostatečně vysokým SPF, poté můžete použít přípravky pro rychlejší a rovnoměrné opálení. Vyzkoušejte třeba úžasné opalovací vody a másla značky BodyBe. 

3 věci, které (ne)dělat při popálení kůže

  1. Když se vám i přes veškerou ochranu kůže spálí, co nejdříve ji ošetřete hojivým gelem Dulcia. Pomáhá tlumit pálení a bolest, zklidňuje, bojuje se zánětem a urychluje regeneraci.
  2. Paní Laušová, profesionální kosmetička salonu Janabella, zmiňuje, že opravdu zásadní při spálení je nutnost neustálé hydratace postiženého místa, aby se kůže mohla dobře hojit. Doporučuje meruňkový olej od Renovality, který je skvělý pro podporu regenerace kůže. A pokud jde o hydrataci, nemluvíme pouze o kůži, ale o celém organismu. Dodržujte proto pitný režim! Nedostatek tekutin mimo jiné navíc zpomaluje regeneraci kůže.
  3. Kůži neškrábejte, neloupejte ani nepraskejte puchýřky. Hojení tím neurychlíte. Naopak si takto můžete způsobit jizvičky na kůži.

Dozvěděly jste se něco nového a užitečného pro krásně bronzovou pleť, nebo vám stále informace týkající se opalování chybí? Napište nám na Facebook nebo Instagram, rádi s vámi téma probereme. Přeji krásné letní opálení!

Zdroje:

https://www.wikipedia.org

https://www.sciencedaily.com

https://www.thehealthy.com

https://www.everydayhealth.com

http://smartbeauty.sk

https://nyponros.com (porovnání olejů - obrázek)

100% věcí skladem

Veškeré položky, které najdete v našem e-shopu máme skladem a můžeme tedy obratem posílat.

Zasíláme do 24 hod od objednávky

Všechny objednávky do 16:00 balíme v den objednání a dopravním službám předáváme
následující pracovní den.